Iako smo jučer obilježili Dan planeta Zemlje, mi na Slowage365.hr smatramo da je taj dan svaki dan. Svojim #slowlivingconceptom kojeg vjerno zagovaramo želimo što više ljudi osvjestiti o važnosti održivosti i koliko je bitno voditi brigu o prirodi i biti ekološki osviješten. I zato vam danas donosimo priču o ‘zelenoj’ kozmetici. Zelena kozmetika hit je na svjetskom tržištu koji polako, ali sigurno dolazi i na naše prostore i zauzima svoje mjesto.

U vremenu kad unatoč nastojanjima pojedinaca globalno i dalje, možda i posve nepovratno, štetimo jedinoj planeti koju imamo, pažnja svih osviještenih više je nego ikad usmjerena na kompletan proces proizvodnje. Kad je o kozmetici riječ, više nam nije dovoljno znati kako djeluje i koje rezultate daje, već i kako se proizvodi, od kojih sastojaka, kojim procesima, u kakvu se ambalažu pakira… Potrošači sve više traže proizvode koji nisu štetni ni za njih ni za okoliš.

Stoga su proizvođači ‘zelene’ kozmetike posebno rigorozni u odabiru prirodnih i ekološki prihvatljivih sastojaka za svoje proizvode. U marketinškom svijetu riječ ‘zeleno’ postala je sinonim za ‘organsko’ ili ‘zdravo’. No valja pojasniti kako se pojam ‘zelena kozmetika’ veže uz proizvode koji koriste ekološki prihvatljive formule, način proizvodnje i ambalažu. U SAD-u su otišli i korak dalje, nazivajući ‘zelenom’ onu kozmetiku koja uz sve navedeno koristi prirodne sastojke iz obnovljivih izvora energije kao što su biljke ili bakterije.

U ‘zelenoj’ kozmetici koja počiva na ovim načelima naći ćete prirodna ulja (poput palminog, kokosovog, arganovog ili ulja avokada), poljoprivredne biljke (primjerice soja i kukuruz), ali i bakterije. Dobar je primjer bakterija Deinococcus (inače jedan od organizama s najvećom radiootpornošću!!!) koja bi mogla biti ključna u proizvodnji aromatičnih sastojaka i pigmenata za kozmetičku industriju.

Korištenje satojaka iz održivih izvora najčešće znači i izbjegavanje onih koji su toksični, koji štetno djeluju na ljudsko zdravlje i koje nikad nećete pronaći na etiketama ‘zelene’ kozmetike. Među njima su BHA (butil-hidroksianisol) ili BHT (butil-hidroksitoulen) sintetički antioksidansi  (obratite pažnju na njih prilikom kupovine dnevnih krema i ruževa za usne), konzervansi koji oslobađaju formaldehid (česti u sredstvima za čišćenje), aluminijski spojevi (antiperspiranti!) ili DBP (dibutil-ftalat) organski spoj koji se kao otapalo za boje nerijetko nalazi u proizvodima za nokte.

Važno je istaknuti kako proizvodnja ekološki prihvatljive kozmetike danas ne znači i smanjenu kvalitetu ili učinkovitost proizvoda. Štoviše, rezultati mogu biti i značajniji, a rastući interes potrošača za ‘zelenom’ kozmetikom ima značajan utjecaj i na njihovu dobit. ‘Zelena’ kozmetika ima godišnju stopu rasta od 15% na ukupnom tržištu kozmetike (koje raste cca 5% godišnje) i procjenjuje se da će do 2025. godine ovo tržište doseći 25,11 milijardi dolara.

Pa koje su dobrobiti korištenja ‘zelene’ kozmetike?

  1. Odgovornost prema okolišu

Društvena i ekološka odgovornost provlači se kroz sve pore društva, a potrošači posjeduju svijest o svom utjecaju na okoliš.

  1. Zaštita zdravlja

Već smo spomenuli kako konvencionalna kozmetika može sadržavati toksične spojeve koji će preko kože, našeg najvećeg organa, ući u organizam. Prema nekim istraživanjima na taj način apsorbiramo čak 5 kg štetnih tvari koji mogu uzrokovati slabljenje imunološkog sustava, izazvati alergije, prouzročiti akne, ubrzati starenje kože i biti podloga bolestima poput karcinoma ili dijabetesa.

  1. Njeguje i hrani kožu i kosu

Naša koža barijera je svim štetnim utjecajima iz okoliša, štiti nas od infekcija i filtira toksine iz okoliša. Stoga je treba hraniti i njegovati kako bi ostala cjelovita i zdrava, a to ćemo najbolje postići proizvodima s prirodnim sastojcima.

  1. ‘Zelena’ kozmetika nije više toliko skupa

Iako je uvriježeno mišljenje kako je ‘zelena’ kozmetika skupa, to nije točno. Kako tržište prirodnih proizvoda raste, tako je sve više kvalitetnih i financijski dostupnijih proizvoda. Osim toga, ako su vam dostupni prirodni sastojci, možete posegnuti za ‘uradi sam’ receptima pomoću kojih ćete napraviti svoje kozmetičke proizvode – bez štetnih aditiva i konzervansa.

  1. ‘Zelena’ hit kozmetika odgovarat će i osjetljivoj koži

‘Zelena’ kozmetika pogodna je za sve tipove kože, pa i onu najosjetljiviju. Ponovno, zbog toga što ne sadrži konzervanse i umjetne mirise koji bi mogli izazvati alergije ili oštetiti kožu.

Ako vam ‘zelena’ hit kozmetika ukrala pažnju, no još ne znate s kojim brendovima i odakle biste krenuli, provjerite što nude oni koje su brojni mediji istaknuli kao najzanimljivijie ‘zelene’ brendove: 100% Pure Beauty, Au Naturale, Jane Iredale, RMS Beauty i ILIA.

 

Moglo bi vas zanimati:Ovo je 5 praktičnih savjeta uz koje ćete smanjiti otpad

 

Tekst: Lucija Biondić
Fotografije: Canva, Pinterest