Konstantan rast popularnosti i potražnje za suplementima magnezija nije se dogodio slučajno. Znate li da oko 60% odraslih osoba ne unosi preporučene dnevne doze magnezija? Povećane potrebe za unosom magnezija u organizam imaju mladi, starije osobe, trudnice, osobe izložene pojačanim naporima, sportaši i kronični bolesnici. Zbog čega je našoj koži potreban magenzij, pročitajte u nastavku.

Magnezij je mineral koji se svakodnevno mora unositi u organizam kroz hranu ili dodatke prehrani jer ga ljudski organizam ne može sintetisati. Više od 50% magnezija nalazi se u kostima dok je ostatak prisutan u mišićima i ostalim tkivima a samo 1% se nalazi u krvi. Magnezij je potreban za više od 300 kemijskih reakcija u organizmu.

Zašto je magnezij važan?

Ovaj mineral je odgovoran za pravilno funkcioniranje mišićnog i živčanog sustava, održavanje imuniteta i krvnog tlaka. Također utječe na sintezu proteina, na nivo kalcija, važan je za stvaranjevitamina D, sudjeluje u procesu zgrušavanja krvi, jača zubnu caklinu, doprinosi smanjenju umora i iscrpljenosti te ravnoteži elektrolita.

Normalni dnevni unos magnezija iznosi oko 300 do 400 miligrama. Nažalost poznavajući prehrambene navike današnjeg čovjeka rijetki su oni koji mogu isključivo prehranom osigurati dnevne potrebe za magnezijem, a to zahtjeva dodatnu suplementaciju magnezijem.

 

 

U namirnice bogate ovim mineralom ubrajamo: bademe, orahe, sjemenke bundeve, suncokreta i lana, zobene pahuljice, avokado, crnu čokoladu, zeleno lisnato povrće, mahunarke, gljive, losos, tunu.

 


Magnezij štiti naše stanice od oštećenja, pomaže da srčani ritam bude stalan i sprječava zgrušavanje trombocita. Najnovija istraživanja pokazuju da je nizak nivo magnezija najbolji pokazateljj srčanih oboljenja, unatoč dugogodišnjem mišljenju da kolesterol i zasićene masne kiseline imaju ključnu ulogu u nastanku srčanih bolesti.

Nova istraživanja su pokazala da su osobe koje su unosile dovoljne količine magnezija imale dva puta manji rizik za nastanak dijabetesa od osoba koje ga nisu unosile u dovoljnim količinama. Naime pokazalo se da kako raste nivo magnezija u krvi, tako se i razine nekoliko markera upale smanjuju, kao i rezistencija na inzulin. Lako se zaključuje da je povećan unos magnezija važan za poboljšanje osjetljivosti na inzulin, smanjenje upale te smanjenje rizika za nastanak dijabetesa.

 

Kako prepoznati da nam nedostaje magnezija?

Da našem organizmu nedostaje magnezija najlakše možemo prepoznati prema simptomima njegovog deficita kao što su smanjena otpornost na stres, grčevi u mišićima, loša regulacija krvnog pritiska, intenzivan PMS i bolne menstruacije, žudnja za slatkim, zatvor, glavobolja, vrtoglavica, nesanica i kroničan umor te razdražljivost i anksioznost.

 

Magnezij u trudnoći

Magnezij ima važnu ulogu tokom trudnoće jer sudjeluje u rastu tkiva, kako majke tako i fetusa. Koliko je magnezija važan za razvoj fetusa, govori i podatak da u toku posljednjeg trimestra trudnoće dijete pohranjuje do 7 mg magnezija svakodnevno.

Njegov deficit kod trudnica najčešće se manifestira grčevima u mišićima nogu i zadržavanjem tekućine u nogama. Dovoljan unos magnezija može lako riješiti ovaj problem. Osim toga, magnezija stimulira rast maternice, placente te zdrav razvoj fetalnih kostiju i organa.

Suplementi magnezija za sportaše

Magnezij je posebno važan za sportaše jer su njihovi treninzi često veoma naporni i dugotrajni, a važna je i sposobnost brzog oporavka od sportskih aktivnosti radi daljeg napretka. Grčevi u mišićima koji se mogu javiti tokom i nakon fizičke aktivnosti predstavljaju najčešći simptom deficita magnezija. Također, važno je naglasiti da se pojačanim znojenjem i mokrenjem, što je normalno pri većim tjelesnim naporima, nivo magnezija u organizmu može smanjiti što posebno može biti opasno za sportaše jer može dovesti do vrtoglavice, visokog krvnog tlaka i mučnine.

Čak i najmanji deficit ovog minerala može imati utjecaj na sposobnost oporavka nakon teškog treninga što ukazuje na važnost zadovoljenja dnevnih potreba za magnezijem u prehrani sportaša.

Visoko koncentrirana otopina magnezijevog klorida iz Olivala dobro će vam doći za masažu kože, zglobova i mišića i može se koristiti nakon različitih sportskih aktivnosti. Pruža trenutno olakšanje napetim i umornim mišićima.

 

 

 

Moglo bi vas zanimati: Francuska manikura: dodajte dašak glamura svojim noktima

 

Tekst: V.P

Foto: Unsplash, Canva