Tjelesna aktivnost u borbi protiv stresa, tuge i zabrinutosti

Početna/U pokretu 365/Tjelesna aktivnost u borbi protiv stresa, tuge i zabrinutosti

Tjelesna aktivnost u borbi protiv stresa, tuge i zabrinutosti

2020-07-08T15:31:20+02:002 srpnja, 2020|U pokretu 365|

Ljudsko tijelo je stvoreno za kretanje. Studije pokazuju benefit tjelesne aktivnosti na raspoloženje, počevši od najbanalnije aktivnosti kao što je svakodnevno dvadesetominutno pješačenje na otvorenom. Zanimljivo je to da su studije pokazale da nije važno koliko je naporna vježba. Tjelesna aktivnost poboljšava raspoloženje bez obzira na njen intenzitet. Neke od pozitivnih učinaka pročitajte u nastavku.

 

Pomaže u gubitku tjelesne mase

Pomažu u gubitku masnog tkiva, jačanju muskulature, zglobova i kosti. Svaka takva vidljiva i osjetna tjelesna promjena također indirektno utječe na raspoloženje i samopouzdanje.

 

aktivnost_slowage365_1

 

 

Značajno smanjuje rizik od nastajanja kroničnih bolesti

Nedostatak tjelesne aktivnosti glavni je uzrok bolestima kao što su dijabetes tipa 2 i srčane bolest.

Povećava razinu energije

Trošenje energije fizičkom aktivnošću, ako vam postane navika, dugoročno povećava razinu energije jer priprema tijelo za nove tjelesne napore. Ne zaboravite na odgovarajuć odmor (kvalitetan neprekinut san!).

 

 

aktivnost_slowage365_2

 

Može smanjiti bolove

Neaktivnost i sjedilački način života dugoročno uzrokuje slabljenje muskulature i kroničnu bol. Mnoge studije pokazuju da upravo vježbanje može pomoći u kontroli boli kao što su kronična bol u donjem dijelu leđa, fibromialgija i kronični poremećaj mekog tkiva ramena.

Potpomaže bolji seksualni život

Redovita tjelesna aktivnost ojačava krvožilni sustav i cirkulaciju, tonus mišića i fleksibilnost, a sve to može poboljšati seksualni život. Studije su pokazale da napornije vježbanje kao vježbe snage kod žena dovodi do povećanja učestalosti orgazma i povećanja libida, a kod muškaraca smanjuje simptome erektilne disfunkcije.

 

aktivnost_slowage365_3

 

Najjednostavnija i najpristupačnija aktivnost s kojom možemo započeti odmah je dvadesetominutno pješačenje na otvorenom. Nije nam potrebna posebna oprema, dodatne financije, posebni prostor ili poseban trening niti iznimna kondicija, samo volja i svakodnevna dosljednost. Svaki dan se treba u raspored staviti vrijeme za pješačenje i bezuvjetno se pridržavati rasporeda. Za početak odredite kako se osjećate na skali od 0 do 10 (0 znači osjećam se jako loše, a 10 osjećam se najbolje moguće). Nakon toga, ustanite i 20 minuta žustro hodajte (najbolje bi bio provesti ovu “žustru” šetnju u parku dok ne pada kiša. Nakon šetnje, ponovno ocijeniti svoje raspoloženje na skali od 0 do 10. Sigurno će se osjećaj tuge, zabrinutosti, potištenosti smanjiti!

 

 

Možda bi vas moglo zanimati: Samopoštovanje i samopouzdanje –  u čemu je razlika?

 

 

 

Tekst: Dr. sc. Maja Miljanović, dipl. psiholog, KBT terapeut, vlasnica obrta EMPATHO

Foto: Unsplash, Pinterest