Šećer je jedan od onih malih neprijatelja naše kuhinje. Ne samo da utječe na naš krvni tlak, nego i iscrpljuje minerale i vitamine iz našeg organizma. Rafinirani šećer uglavnom utječe i na lučenje dopamina u našem mozgu, zbog čega tijelo od nas traži još samo taj jedan komad one čokoladne torte. No, dobre vijesti su da je dovoljan samo jedan tjedan kako bi vaš mozak počeo stvarati nove navike što je dodatni razlog da uskoro započnete svoju bitku s umjetnim šećerima.

Zamjenite slatkiše tamnom čokoladom

Često u potrazi za slatkim kupimo i konzumiramo one slastice iz frižidera koje zapravo ne zadovoljavaju našu potrebu za slatkim. Tamna čokolada, s druge strane, zdrava je namirnica koja će zadovoljiti vašu potrebu za šećerom brzo i učinkovito, a uz to se ne trebate brinuti oko negativnih posljedica ove konzumacije. Više o tamnoj čokoladi pročitajte ovdje.

 

secer_slowage365_2

Nemojte stavljati šećer u tople napitke

Malo cimeta ili meda u vašem čaju može učiniti čuda vašoj dnevnoj rutini ispijanja ovog toplog napitka, a ako ste veliki kavoljubac, zamislite samo koliko ćete smanjiti unos šećera ako preskočite dodavanje žlice ili dvije u nju.

Ostavite si prostora za cheat day i unos šećera

Nemoguće je reći da više nikada nećete konzumirati šećer i pridržavati se te odluke. Radije si konzumaciju sladoleda ili omiljenog kolača učinite posebnim, pa si odredite da ćete na primjer svaki petak nakon posla pojesti svoju zasluženu slasticu. Ili ju učinite redovitim dijelom nedjeljnog ručka. Nemojte ju pretvarati u dnevnu naviku, ali ni u potpunosti je ukloniti s jelovnika.

secer_slowage365_3

 

Šećer zamjenite zdravijom alternativom

Stevia, kokosov šećer, rižin sirup su zdrave namirnice koje mogu biti zamjena šećeru i postati dio vaše zdrave prehrane. Npr. 100% organski i prirodan šećer od kokosa, sadrži dvostruko više željeza i čak 10 puta više cinka od smeđeg šećera.

 

 

 

 

 

Tekst: Vjera Pađen

Foto: Pexels, Pinterest