Što uopće mi možemo napraviti u borbi s mislima povezanim s nespavanjem? Osobe koji pate od nesanice, iako su fizički su iscrpljene i umorne, kada legnu u krevet imaju vrlo žive, “neumorne” misli tj. ‘’roj misli u glavi”.
Upravo te misli nas održavaju budnima (recimo, analiziranje što se dogodilo tijekom dana, što nas očekuje sutra, hoćemo li moći otplatiti kredit itd…).

Vjerujemo da ste se već nekolicinu puta pitali kako si pomoći. U nastavku saznajte kako pobjediti nesanicu – savjete koje vrijedi isprobati dala nam je psihologinja Maja Miljanović vlasnica obrta Empatho.

 

 

Kako si pomoći?

1. Sjesti nasamo na 20 minuta rano navečer, ako je moguće uvijek u isto vrijeme (npr. oko 19 sati)

2. Sjesti na mjesto gdje nas nitko neće ometati

3. Pripremiti si bilježnicu, dnevnik i olovku

4. Razmisliti o događanjima toga dana, kako su se događaji odvijali i kako se osjećate

5. Napišite glavne zaključke nakon dana. Nakon što ih zapišete više nemojte razmišljati o njima. Napišite kako se pri tome osjećate i što vas je pri tome mučilo.

 

 

6. Napišite sve što trebate obaviti, ‘’to do’’ lista, s koracima koje trebate poduzeti, i zapišite ono što od prije niste napravili, a trebate.

7. Razmislite o sutrašnjem danu i što sve trebate obaviti. Razmislite o stvarima kojima se veselite i onima koje vas zabrinjavaju

8. Zapišite si plan u svoj dnevnik, ili ako već postoji prekontrolirajte ga

9. Zapišite sve oko čega ste nesigurni, i zapišite si u dnevnik vrijeme kada ćete ujutro razmišljati o tome i naći rješenje

10. Iskoristite svojih 20 minuta kako biste se osjećali kako imate kontrolu nad događajima u vašem životu. Zatvorite dnevnik

11. Kada dođe vrijeme za ići spavati, ako vam se ove stvari počnu vrtjeti po glavi, podsjetite se da ste ih već prošli

12. Ako vam se pojave nove misli, zapišite ih na komad papira koji ćete imati uz krevet i ostavite ih za rješavanje ujutro
Sretno s primjenom!

 

 

 

 

 

Pročitajte još i: Ugodne aktivnosti i one koje bude osjećaj postignuća

 

 

Tekst: Dr. sc. Maja Miljanović, dipl. psiholog, KBT terapeut, vlasnica obrta EMPATHO

Foto: Unsplash, Pexels