Hvalevrijedna eko inicijativa kroz koju Udruga RokOtok i Head&Shoulders čiste plaže na otocima

Kad sam pripremala jednu temu prije godinu dana, dobro sam zapamtila podatak da se u mora i oceane svakih 60 sekundi istovari jedan kamion plastike. Probajte izračunati koliko je to u danu… Jeste? A sad u godini? Ako ste izračunali da se u godini dana (koja nije prijestupna!) u mora i oceane istovari 525 600 kamiona plastike, vaš je odgovor točan. Pretpostavljam kako se ovom točnom odgovoru niste razveselili. Baš kao ni ja.

U nekom trenutku mora i oceani postali su odlagališta otpada kojeg čovjek proizvede

Još jedan trenutak koji sam dobro zapamtila jest sekvenca iz pustolovno-biografskog filma Odiseja (u francuskom izvorniku “L’Odyssée “). Film je to o životu i djelu Jacques-Yves Cousteaua, francuskog istraživača mora, biologa i redatelja. U sekvenci koju pamtim brodski kuhar izbacuje otpad u more dok Jacquesov sin, Phillippe-Pierre Cousteau zabrinuto promatra. Od tog trenutka Phillippe postaje svjestan zločina kojeg čovjek čini morima i oceanima, pa je svo njegovo buduće djelovanje podređeno zaštiti mora i oceana.

Tim će putem ove godine na hrvatskim otocima krenuti i bloger, novinar i putopisac Domagoj Jakopović Ribafish. Ribafish na ljeto nastavlja svoj projekt RokOtok kroz koji u spomen na svog sina Roka plivanjem povezuje svih 50 naseljenih hrvatskih otoka. Ako sam dobro izbrojala, u drugoj godini projekta povezat će 18 naseljenih otoka – od Krapnja do Ugljana. No u ovoj će godini projekt RokOtok dobiti još jednu dimenziju.

Naime, uz potporu Head&Shouldersa Domagoj Jakopović Ribafish će sa svojim, kako ih on voli nazivati, ‘Udrugarima’ na svakom otoku očistiti jednu plažu. Na taj će način zahvaliti otoku i otočanima na dobrodošlici. Sjajna je to eko inicijativa i savršena priča za globalno poznati Procter&Gamble brend koji već neko vrijeme radi na proizvodima koji su razvojno održivi i pogoduju zaštiti okoliša. Jedan od njih je i nova ambalaža Head&Shouldersa koja je izrađena od najmanje 20% reciklirane plastike prikupljene na plažama.

Osim, Ribafisha, Udrugara i Head&Shouldersa, svatko može sudjelovati u ovoj sjajnoj eko inicijativi i to na dva načina. Možete se priključiti čišćenju otočnih plaža tijekom mjeseca srpnja. Ili možete kupiti proizvode iz kampanje “Očistimo zajedno jadranske plaže od plastike”, koja traje u svim trgovinama od 1. ožujka do 30. travnja 2020., a od koje će Procter&Gamble odvojiti dio za donaciju i čišćenje plaža.

Kako se ono kaže… Budite promjena koju želite vidjeti u svijetu.

Za više informacija o plažama koje će se čistiti kao i o terminima, posjetite stranice Udruge RokOtok!

Pripremila: Lucija Biondić

Foto: Unsplash, Pexels, promo