Bez obzira radite li od kuće po svom izboru ili u današnjem vremenu po potrebi, rad od kuće ima svoje prednosti, poput izbjegavanja svakodnevnog prometa i gužve do dolaska na posao, ali to također znači da je na vama da se motivirate i iskoristite svoje vrijeme onoliko koliko biste to učinili i u uredskom okruženju.

Upravo zbog toga smo izdvojili tri savjeta za održavanje produktivnosti dok radite od kuće jer uspostavljanje određenog radnog prostora može pomoći vašem mozgu da kažete da ste na mjestu na kojem trebate radite koncentrirano.

Stvorite si mjesto za rad

Kada radite u uredu, svakodnevna priprema za posao i putovanje na posao pomažu vašem organizmu da se spremi za taj dan. Kada radite na daljinu ili od kuće, možete mentalno isplanirati dan, npr. “započnite dan” kojima ćete se pripremiti za posao na sličan način, poput vježbanja, čitanja vijesti ili pripreme kave. Radni prostor također može biti ključan. Ako možete bilo gdje sjesti i biti produktivni, to je sjajno. Ako vam treba veća struktura, uspostavljanje određenog radnog prostora – bilo da se radi o zasebnoj sobi, potpuno opskrbljenom stolu ili samo čistom stolu –  što god vama odgovara i može vam pomoći da se bolje fokusirate na rad. Svakako, izbjegavajte raditi kućne zadatke tijekom radnog vremena. Na primjer, zakažite zasebno vrijeme za pranje rublja, umjesto da se bavite njime dok završavate sa radnom prezentacijom.

Napravite si popis obaveza

Jednostavan popis obveza može učiniti čuda kako bi vas držali organiziranima, motiviranima i produktivnijima dok radite od kuće. Dok unosite svoj popis obveza u planer, razmišljajte o velikim, dugoročnim ciljevima, poput završetka projekta. Označavanjem tih ciljeva stvarate sebi sliku napredovanja, što vam daje pozitivni podstrek tijekom dana, a i posao se čini mnogo lakšim kad nije sve jedan veliki zadatak. Kao super ideju savjetujemo da napišite  svoj popis umjesto da ga pamtite jer zadovoljstvo precrtavanja zadataka sa popisa može vam pomoći da ostanete motivirani.

 

Napravite si raspored

Posao od kuće zahtjeva raspored sličan uobičajenom uredskom poslu, osim što ste u tom trenutku i na tom mjesto vi smatrate odgovornim. To ne znači da vam cijeli dan mora biti samo posao, već da i sve neradne aktivnosti također trebate organizirati.

Kada stvarate svoj raspored, uzmite u obzir ostale životne obveze i pronađite rutinu koja vam omogućava da se i o njima brinete. Ako idete po dijete u školu ili se bavite sportom, volontirate, rasporedite vrijeme za posao prije ili poslije ovih aktivnosti. Nakon što postavite svoj raspored, učinite ga suradnicima vidljivim pomoću zajedničkog kalendara. Na taj će način znati kada se možete slobodno sastati i kada ste rasporedili radno i osobno vrijeme.

 

 

 

 

Tekst: Slowage365.hr

Foto: Unsplash, Canva