Problem solving tehnike – tehnike za uspješno rješavanje problema

Početna/Mentalna higijena, Naslovna - slider/Problem solving tehnike – tehnike za uspješno rješavanje problema

Problem solving tehnike – tehnike za uspješno rješavanje problema

2020-07-15T09:46:56+02:0015 srpnja, 2020|Mentalna higijena, Naslovna - slider|

Radi se o intervencijama putem kojih osoba pokušava naći učinkovito rješenje za neki svoj specifičan problem u stvarnom životu. koje su to tehnike i kako ih koristiti u svakodnevnom životu, saznajte u nastavku.

Problemi mogu biti razni, a najčešće se dijele u tri skupine:

  1. Međuljudski (partnerski, bračni, obiteljski)
  2. Osobni (ponašanje, zdravlje, misli, emocije
  3. Ostali (financije, donošenje važnih odluka itd.)

Kako bismo neki problem riješili prvo ga trebamo identificirati. Moguće da ćemo trenutno imati puno problema koji nas muče, no, onda je potrebno zapisati njih sve i odrediti jedan koji nas trenutno najviše muči i na kojem ćemo prvo krenuti raditi.

 

 

Locirajte svoj problem

Kako biste jasnije mogli opisati svoj problem, pokušajte odgovoriti na pitanja: Što je moj problem? Tko je sve uključen? Kada je moj problem izraženiji a kada je „slabiji“? Zašto je rješavanje tog problema bitno?

Nakon toga, trebamo definirati naš cilj, tj. što točno želimo i koje su moguće prepreke do ostvarenja istoga. Važno je da cilj bude specifičan (konkretan), mjerljiv (da možemo vidjeti rezultat), realističan (da ga možemo postići), relevantan (da nam je bitan), te vremenski ograničen (da si zadamo do kada ga trebamo ostvariti).

 

problem_slowage365_1

 

Nadalje, trebamo razmotriti koje su sve moguće prepreke s kojima se možemo susresti. Tu trebamo biti iskreni sami prema sebi…je li moguća prepreka to što se inače u životu teško suočavamo s poteškoćama? Nedostaju li nam vještine za rješavanje problema? Kakvi smo kao osoba?

Olujom mozgova do uspješnog rješenja

Potom slijedi tzv. „brainstorming“, tj. oluja mozgova. To znači da trebamo zapisati sva moguća rješenja problema na papir. Ali baš sva, koliko god nam se čine bedasta, smiješna ili realna. Zato se ova tehnika i naziva kako se naziva! Recimo, ako imamo financija teškoće, neka od mogućih rješenja su: dobiti na lotu, posuditi novac od obitelji, smanjiti troškove na toliko i toliko mjesečno, podići kredit u banci itd. Dakle, zapišite što god Vam padne na pamet a nakon toga slijedi izbor najboljeg rješenja.

 

problem_slowage365_2

 

Sva zapisana rješenja treba ocijeniti kao u školi (recimo, dobitak na lotu ima ocjenu 2, posuditi novac od obitelji- ocjena 3, smanjiti troškove- ocjena 5, podići kredit u banci- ocjena 2) te odlučiti provesti u djelo ono rješenje koje ima najvišu ocjenu, odnosno, ono koje je vrlo zadovoljavajuće.

Implementaciju rješenja u svakodnevnom životu treba pratiti u smisli pojave pozitivnih i negativnih posljedica…pa tako ako ima više negativnih posljedica, tada treba ponovno provesti brainstorming i naći neko novo rješenje.

Sretno s primjenom!

 

 

 

Možda bi vas moglo zanimati: Samopoštovanje i samopouzdanje –  u čemu je razlika?

 

 

Tekst: Dr. sc. Maja Miljanović, dipl. psiholog, KBT terapeut, vlasnica obrta EMPATHO

Foto: Pexels