Nedostatak sunčeve svjetlosti zbog sve kraćeg dana i oblačnog vremena direktno dovodi do nedostatka vitamina D u tijelu. Njegov nedostatak povećava rizik od oboljevanja od raznih infekcija i upala, postaje uzrok oslabljenog imuniteta, nedostatka energije i motivacije i depresije, koja s razlogom kod mnogih počinje u jesen i zimu.

Pored toga,vitamin D je neophodan za apsorpciju kalcija u ​​tijelu, koji je odgovoran za rast i jačanje kostiju. Tijekom zimske sezone vrijedi dodati svakodnevnoj prehrani i hranu bogatu vitaminom D, koja će vam pomoći da nadoknadite nedostatak sunca. Otkrivamo koje su to namirnice.

Losos

Losos je nezamjenjiv u oblačnim sezonama – jedna porcija (oko 100 g) sadrži dnevnu potrebu za vitaminom D. Štoviše, ova crvena riba poboljšava moždanu aktivnost i smanjuje rizik od bolesti mozga. Izaberite drugu mogućnost između smrznutog i svježeg lososa – svježe ulovljena riba ima mnogo veći sadržaj vitamina.

 

 

Jaja

Pristupačan i lak način za popunjavanje zaliha solarnog vitamina u vašem tijelu. Jaja su vrlo hranljiva, a žutanjak sadrži visoku koncentraciju vitamina D. Mogu se koristiti u raznim oblicima: s tostom za doručak, u salatama ili jednostavno pečena na oko.

 

 

Popularno: Ovo je biljka koju mora imati svaki dom

Sardine

Ova vrsta ribe sadrži nešto manje vitamina D od lososa. Međutim, sardine su bogate željezom, kalcijem i omega-3 masnim kiselinama, koje su važne za zdravlje kože, kose i zuba, kao i za naše kosti.

 

Gljive

Jedan od rijetkih biljnih izvora vitamina D. Njegov sadržaj u gljivama prilično je nizak, ali mogu biti alternativa ribi i morskim plodovima ili dodatak hrani bogatoj vitaminom D.

 

 

 

Tekst: Slowage365.hr

Foto: Unsplash