Ten je jedan od prvih detalja koji ljudi primijete na drugoj osobi, a zdravlje kože puno govori o načinu prehrane. Odražava ono što unosite u svoje tijelo, a što ste zdraviji iznutra, to ljepše izgledate prema van.

Starenje kože sastoji se od dva neovisna, klinički i biološki različita procesa. Prvi je kronološko starenje koje djeluje na kožu na isti način na koji utječe na sve unutarnje organe. Drugo je vanjsko starenje kože, a posljedica je utjecaja okoline, onečišćenja zraka ali i drugih čimbenika, uglavnom kroničnog izlaganja suncu, pušenja, nedostatka sna i loše prehrane. Te loše navike navike potiču stvaranje visoko reaktivnih molekula nazvanih slobodni radikali, koje mogu nanijeti ozbiljnu štetu kolagenu i elastinu o kojima ovisti izgled, tekstura i elastičnost kože.

Učinak prehrane na starenje kože vrlo je snažan

Prevencija je najbolji i najučinkovitiji način za borbu protiv vanjskih utjecaja starenja, a preventivna strategija protiv štetnog djelovanja slobodnih radikala je dobro reguliran način života sa što manje stresa i uravnotežena prehrana. Hrana koja organizam kontinuirano, dan za danom opterećuje rafiniranim ugljikohidratima, potencira blagu, kroničnu upalu u cijelom tijelu, pa tako uzrokuje i probleme s kožom.

Antioksidansi

Nužna su karika u očuvanju zdravlja kože, jer pomažu u borbi protiv stvaranja slobodnih radikala koji oštećuju stanice. Znanstveno je dokazana veza između razine antioksidansa koji se nalaze u koži i njene teksture. Ljudi s niskom razinom antioksidansa u koži imaju grublju, dok oni s višom razinom imaju glatku teksturu kože. Hrane bogata antioksidansima zaista ima pregršt. Obiluje im svježe voće i povrće, a izdvajamo agrume, bobičasto voće, bundevu, mrkvu, repu, kelj, brokulu, papriku, luk, češnjak, orašaste plodove….Voće i povrće ujedno su bogati izvori vitamina C koji je tijelu potreban za proizvodnju kolagena.

Beta-karoten

Bogat izvor beta-karotena je žuto i narančasto voće i povrće, tamnozeleno lisnato povrće, a to su mrkva, bundeva, dinja, marelice, špinat, blitva, brokula….Zašto je toliko važan beta-karoten? Iz tog razloga što tijelo svakog dana odbaci 30 do 40 tisuća stanica kože, a budući da se beta-karoten pretvara u vitamin A koji je potreban da bi se stanice kože reproducirale, od vitalne je važnosti konzumirati ga redovito i dovoljno. Beta- aroten je topiv u mastima, stoga je za bolju apsorpciju važno konzumirati namirnice bogate beta karotenom u kombinaciji s masnoćama poput maslinovog ulja ili orašastih plodova. Karotenoidi i vitamin C također djeluju kao antioksidansi i pomažu u borbi protiv stvaranja štetnih slobodnih radikala.

Omega-3 masne kiseline

Riba je izvrstan izvor proteina koje tijelo koristi za izgradnju kolagena i elastina. Sadrži omega-3 masne kiseline koje promiču zdravlje kože, smanjuju upale, a posebno pomažu njezi izrazito suhe i prerano ostarjele kože. Te zdrave masnoće u izobilju ima u masnoj ribi poput lososa, srdele, tune i pastrve. Biljni izvori su sjemenke lana, orašasti plodovi i zeleno lisnato povrće.

Dobri ugljikohidrati

Pokušajte iz svoje prehrane što više izbaciti rafinirane ‘bijele’ ugljikohidrate i šećere. Zamijenite ih ‘dobrim’ ugljikohidratima – povrćem, voćem, grahoricama i cjelovitim žitaricama. Kroz zdrave ugljikohidrate unosit ćete hranu s nižim glikemijskim indeksom, što će se povoljno odraziti na cjelokupno zdravlje, a tako i na zdravlje kože.

Ne zaboravite vodu

Da bi hranjive tvari ušle, a otpad izašao van iz organizma, stanice kože, kao i sve stanice u tijelu, oslanjaju se na tekućinu. Voda je nezamjenjiva za zdravlje kože, ali ne zaboravite i na zeleni čaj jer osim što hidrira tijelo, osigurava i važne antioksidanse. Vodite računa da uvijek pijete dovoljno tekućine, ne samo tijekom ljetnih mjeseci. I zimi tijelo gubi tekućinu i važno ju je unositi redovito, a koža će dugo biti mladolika i blistava.

Moglo bi vas zanimati: Ovaj vitamin važan je za zdravlje, ljepotu i dugovječnost

Tekst: E. M.

Foto: Pexels, Unsplash