Osim boja prirode, ne smijemo zaboraviti i šarenilo kojim odišu zdravi plodovi jeseni. Jabuke, kruške, mandarine i kestenje prirodni su izvor tzv. fitohemikalija, koje u sebi sadrže biološki aktivne, nenutritive kemikalija pronađenih u biljkama.

 

Kivi

Izvor vitamina C, a samo jedan plod u sebi sadrži čak 120% preporučene dnevne količine ovog vitamina. Njegova energetska vrijednost je niska, pa se smatra savršenim dijetetskim proizvodom. Preporučuje se svima, a posebno osobama sa slabim imunitetom i visokim tlakom.

Mandarina

Sadrži brojne sastojke koji naš organizam brane od bolesti, uključujući i vitamine C i A. Nije slučajno da mandarine sazrijevaju upravo u vrijeme prehlada i virusa, pa je preporučivo koristiti ih za prevenciju od gripa. I što je veoma važno – mandarine ne ugrožavaju vašu liniju.

Kesten

Kesten se od ostalih orašastih plodova razlikuje po nižem udjelu masti. Ujedno je i jedini orašasti plod koji sadrži vitamin C, a osim toga je i izvor vitamina B6, kao i kalija, te folne kiseline.

 

Orasi

Sadrže veliku količinu masti, pa se zato smatraju pravim energetskim bombama. Važno je napomenuti da se radi o višestruko nezasićenim mastima, tj. onima koje su poželjne u ishrani svakog čovjeka.

Kukuruz

Nutritivno vrijedna namirnica koja ne opterećuje organizam dodatnim kalorijama, s obzirom na to da jedan klip sadrži od 80 do 100 kalorija. Bogat je ugljikohidratima i siromašan mastima, pa predstavlja izvor brzo raspoložive energije. Osim toga, kukuruz u sebi sadrži i vitamine B1, B5, C, folnu kiselinu, fosfor, kalij i magnezij.

 

Šipak

Šipak je plod divlje ruže i sadrži 100 puta vitamina C od jabuke. Osim vitamina C sadrži i znatnu količinu vitamina B kompleksa i karotena, a od minerala sadrži dosta fosfora, kalija, kalcija i željeza, dok u sjemenkama ima vitamina E. U narodnoj medicini se koristi za suzbijanje gripa, otklanjanje zatvora, ubrzavanje cirkulacije i protiv anemije.

Jabuke

Sveži plodovi jabuka sadrže oko 83 posto vode, a energetska vrijednost im je 58 kalorija na 100 grama. Jabuka sadrži i organske kiseline, a od šećera glukozu, fruktozu i nešto saharoze, vitamine A, B i C. Smanjuje apsorpciju kolesterola i masnoća u crijevima i potrebu za grickanjem jer daje jak osjećaj sitosti.

 

 

Tekst: Slowage365.hr

Foto: Pinterest