Vitamin C iznimno je važan kao prevencija za dug i zdrav život. Osim za pravilno funkcioniranje cijelog organizma, jača imunitet, snažan je antioksidans, bitan i za stanje kože jer sprečava njeno starenje i održava je mladolikom. No, znate li da je količina ovog vitamina u namirnicama daleko niža od preporučenih dnevnih doza?

Vitamin C poznat i kao askorbinska kiselina i L-askorbinska kiselina, jedan je od najvažnijih vitamina za zdravo funkcioniranje organizma. Da bismo bili zdravi i organizam pravilno funkcionirao, treba ga unositi dovoljno i redovito. Dnevne potrebe za ovim vitaminom ovise o uzrastu i zdravstvenom stanju pojedinca, no u prosjeku zdrava ga osoba treba oko 60 mg svakoga dana. Tijelo ga može, bez problema podnijeti i više, sigurno je čak i 1000 mg na dan jer se višak izlučuje mokraćom. Posebno u sezonama gripe i prehlade dobro je uzimati veće doze, ali takve količine ne treba uzimati duže vrijeme jer poznato je pravilo da, ništa čega je previše, nije dobro.

Organizam ga ne sintetizira prirodno i zato ga treba unositi putem hrane. Najbolji izbor uvijek je domaće i prirodno, a to je svježe voće i povrće. No, znate li da je količina ovog vitamina u namirnicama daleko niža od preporučenih dnevnih doza? Razlog je u tome što je riječ o vrlo osjetljivom i nestabilnom vitaminu koji mnogo svojih dragocjenih svojstava gubi u dodiru s toplinom, svjetlosti i pri nepravilnom skladištenju.

Jedite šipak

Još jedna od zabluda je da vitamina C najviše ima u agrumima – limunu, naranči, grejpu. Da bi se u sezoni prehlada kroz ove agrume unijelo dovoljno vitamina, trebalo bi pojesti kilogram naranči svakoga dana. Kivi i šipak imaju ga puno više. Pola kilograma kivija osigurat će 500 mg vitamina C, a šipak ga ima čak 2000 mg na 100 grama. Dakle, dovoljno je pojesti pola šipka da bi se u organizam unijela dovoljna količina ovog važnog vitamina. Puno ga se skriva  u paprici, brokuli, peršinu….

 

Tablete, kapsule, prah…

Zato ga treba koristiti kroz dodatke, a na tržištu se nudi u obliku praha, tableta, kapsula. Najbolje su izbor suplementi oni s produženim djelovanjem jer će tijelo opskrbljivati tijekom cijeloga dana.

Vitamin C važan za mladolikost kože

Vitamin C moćan je antioksidans i snažan saveznik u prevenciji oksidacije uzrokovane slobodnim radikalima koji dovode do preuranjenog starenja kože. Uz to, starenjem koža gubi  kolagen i elastin, pa počinje izgledati beživotno. Vitamin C tu će odigrati važnu ulogu jer pomaže proizvodnju kolagena u stanicama kože, održava njenu čvrstu strukturu, odgađa znakove starenja, te pomaže očuvanju mladolike, zdrave i blistave kože.

Njegujte se vitaminom C

Askorbinska kiselina koristi se u raznim kozmetičkim proizvodima protiv starenja, a važan je sastojak kod depigmentaciju kože uzrokovanu UV zrakama. Kvalitetan i provjeren proizvod s vitaminom C u stanju je posvijetliti lice, ukloniti hiperpigmentacijske mrlje, poboljšati ton kože, stimulirati proizvodnju kolagena. Vitamin C daje odlične rezultate u kombinaciji s retinolom, oblikom vitamina A također važnim saveznikom za zdravlje kože. Treba se držati pravila da se vitamin C koristi ujutro, a retinol navečer uz obavezno nanošenje zaštitnog faktora tijekom dana.

Vitamin C i imunitet

Nedovoljan unos vitamina C najčešće se javlja kod djece, alkoholičara i starijih ljudi. Ukoliko imate neku bakterijsku ili virusnu infekciju, vaš imunološki sustav slabije radi, a vrijeme trajanja infekcije se može i dvostruko produljiti ako se u organizam ne unosi pojačana doza vitamina C. Prehlada će brže proći i organizam se prije osnažiti. Mnogi znanstvenici preporučuju upotrebu velikih količina vitamina C u prevenciji za dug i zdrav život.

Moglo bi vas zanimati: Smanjite bore na licu prirodnim putem

Tekst: M. M.

Foto: Pexels, Unsplash