Usvajanje zdravih navika ubraja se u brigu o sebi, a kada se osjećamo dobro u svome tijelu i zadovoljni smo onime što radimo i kako provodimo svoje vrijeme  produktivniji smo te uspješniji u svim poljima života. U nastavku vam donosimo pet koraka koji će vam omogućiti da se osjećate bolje i krenete zdravije u svaki dan.

 

Kreirajte vlastitu jutarnju rutinu

Jutarnja rutina ne mora imati 10 idealnih koraka na koje smo naišli na omiljenim društvenim mrežama. Ona se treba sastojati od stvari koje nas usrećuju i ispunjuju, a u ovom slučaju poslužit će kao uvertira u novi dan. Bilo bi dobro da se ne budimo s mobilnim uređajima jer će ta promjena uvelike utjecati i na naše mentalno zdravlje. Ovaj korak može obuhvaćati najdražu glazbu, razgibavanje, doručak te ispijanje kave ili čaja uz najdraže štivo. Naravno, na vama je da odaberete aktivnosti u kojima ćete uživati.

 

Meditirajte

Tijekom dana i uz niz obveza izloženi smo stresu i sasvim je normalno da su naše misli na sve strane i da nam je potreban odmor. Ova navika ne treba trajati predugo, a već 10 do 15 minuta sasvim je dovoljno kako bismo se vratili u ravnotežu. Ono na što bismo trebali pripaziti jest to da se nalazimo u udobnoj poziciji i od sebe pomaknemo sve što bi nam moglo odvlačiti pažnju. Lagana opuštajuća glazba i prigušeno svjetlo kao i svijeće pozitivno će utjecati na opuštanje. Kao i kod prethodnog koraka najvažnije je otkriti način koji nam odgovara, a dobro je znati da postoje i razne aplikacije koje za cilj imaju pomoć u meditaciji.

Zapisujte

Ovaj proces može pružiti potpunu katarzu. Zapisujući emocije, događaje i dojmove možemo pratiti i regulirati svoje emocionalne reakcije, ali i opustiti svoje misli. Osim toga, ovaj korak može poslužiti i kao stvaranje uspomena na trenutke i događaje. Ovu aktivnost ne moramo provoditi isključivo prije spavanja ili na papiru. Pametnim telefonom i aplikacijama s bilješkama možemo se koristiti i u ovu svrhu.

Izađite na svježi zrak

Već je dobro poznato da svježi zrak povoljno utječe kako na fizička kao i na psihička stanja. Kratke šetnje preporučene su i za vrijeme pauze na poslu kako bismo se odmorniji i svježiji vratili na radno mjesto. Kiša nije opravdanje za neizlazak na zrak, jedino može biti alibi za nešto kraću šetnju.

Kreirajte navike koje će vas opustiti prije spavanja

Osim što je za dobar početak dana poželjna jutarnja rutina, tako bismo se trebali pripremiti i za miran san. Ovaj krug zatvorit ćemo ponovnom što manjom upotrebom mobitela kao i uvođenjem aktivnosti koje će nas opustiti i omogućiti miran san. Ako nas ujutro čeka odlazak na posao najbolje je uvečer sve pripremiti kako bi nas dočekalo mirnije jutro, a prostoriju prije odlaska na spavanje poželjno je prozračiti.

 

Moglo bi vas zanimati: Je li nam čitav život na smartphone uređajima? I je li to stvarno smart?

Tekst: Ana Carević

Fotografije: Pinterest