Kralježnica je jedan od najvažnijih dijelova našeg tijela. Glavni je koštani oslonac, stup koji povezuje tijelo od glave do pete. Uključena je u svaki naš pokret, održava ravnotežu… Zato mora biti zdrava, čvrsta, stabilna i elastična. Saznajte kako si možete pomoći ako vas opet zabole leđa.

Nažalost, moderan način života kojeg karakterizira puno sjedenja i premalo kretanja, oštećuje ju i narušava njezino zdravlje. Zbog toga se javljaju bolovi. Donosimo nekoliko jednostavnih savjeta koje možete samostalno primjenjivati da kralježnica ostane zdrava i pokretljiva.

Pravilno držanje tijela

Pogrbljeno držanje šteti kralježnici. Samo ako se držite pravilno, sačuvat ćete je od oštećenja. To znači da glava, trup i noge trebaju biti u ravnoj liniji. Dakle, kad hodate, vodite računa da hodate uspravno. Podignite donji dio prsnog koša, a lopatice gurnite nazad. I kad sjedite, razmišljajte da ste u pravilnom položaju.

Tjelesna aktivnost ključna je za vaša leđa

Slabi mišići torza uzrokuju bolove u leđima. Redovito jačajte trbušne i leđne mišiće jer ove dvije grupe mišića drže trup. Za čvrste i zdrave mišiće leđa i zdravu kralježnicu savjetuje se plivanje (najbolje leđno) pilates, joga, brzo hodanje, vožnja bicikla i ostale aktivnosti prikladne dobi i zdravlju tijela.

Istezanje

Dovoljno je izdvojiti svega dvije, tri minute svakoga dana, a učinit ćete veliku uslugu svojim leđima. Istegnuti se možete već i u krevetu nakon buđenja: skvrčite noge u koljenima, zagrlite ih rukama i privucite prema prsima. Osjetit ćete istezanje u donjem dijelu leđa. Pomoći će i joga vježbe poput položaja mačke i pozdrava suncu.

 

Zdrava prehrana i leđa su povezani

Samo će zdrav stil života osigurat će zdravlje kostiju i kralježnice. Dovoljnim unosom bjelančevina povećat ćete mišićnu masu, a vitamin D i kalcij osigurat će čvrstoću kostiju. Svakodnevno jedite dovoljno voća i povrća i pazite na težinu. Svaki kilogram viška opterećuje kralježnicu i šteti njezinom zdravlju.

Stop nezdravim navikama

Da biste očuvali zdravlje i živjeli život bez bolova u leđima odbacite štetne navike poput pušenja i konzumiranja previše alkohola. Istraživanja su pokazala da pušenje oštećuje kralježnicu na razne načine. Nikotin slabi kosti, oštećuje tkivo kralježnice i povećava bolove u donjem dijelu leđa.

Pijte dovoljno vode

Bez vode nema života, važna je za svaku stanicu u organizmu, pa tako i za zdravu kralježnicu. Redovito pijte dovoljno tekućine i vodite računa da nikada niste dehidrirani. Najbolje je svaka da sata popiti čašu vode. Osigurava zdravlje diskova među kralješcima, te pomaže radu svih mišića i drugih organa povezanih s leđima.

Pazite na obuću

Visoke pete privlače muška poglede, a ženama daju samopouzdanje. Međutim, loše djeluju na zdravlje, opterećuju stopala i kralježnicu. Obuća treba biti udobna, a potpetica između tri i pet centimetara.

Pravilno dišite

Poznato je da pravilno disanje smanjuje stres i napetost, no znate li da ono osnažuje mišiće potrebne za pravilno držanje tijela? Kontrolirane vježbe disanja koje se koriste u jogi pomažu u jačanju i fleksibilnosti mišića leđa i tako smanjuju bolove. Uz to, pomažu pravilnom držanju i pokretljivosti cijelog tijela.

Moglo bi vas zanimati: Evo kada je najbolje jesti ako se ne želite udebljati

Tekst: E. M.

Foto: Unsplash