Tijekom zimskih mjeseci kosa je pojačano sklona oštećenjima. Izloženost hladnom vanjskom zraku i vjetru, isušenom i pregrijanom zraku u prostorijama, nošenje kapa i šešira isušuju je, čine beživotnom, podložnom pucanju i ispadanju.

Hladni zimski mjeseci vrlo su nepovoljni za kosu. Uživanje u zimskim radostima, snijegu, grudanju, sanjkanju, skijanju duši će donijeti radost i mir, ali hladnoća, vjetar, nošenje kapa i šešira, te šokovi koje doživljava reagirajući na promjene hladnih uvjeta vani i pregrijanog, isušenog zraka u prostorijama, loše utječu na sve teksture i tipove kose. Čine je suhom, slonom elektricitetu, podložnom oštećenjima i pucanju. Sušila sa kosu i pegle za ravnanje dodatno pogoršavanju stanje. Baš kao i koži, i kosi je potrebna zaštita od hladnoće kako bi ostala meka i zdrava. Ako želite da izgleda svježe i da se ne čupate od očaja za beživotne vlasi kad dođe proljeće, brinite o njoj i tijekom zimskih dana i primijenite nekoliko savjeta za njegu.

Perite kosu nježno

Šampon čisti prljavštinu s kose, ali s nje skida i prirodnu masnoću koja je održava mekom i zdravom. Iako se često navodi da je prečesto pranje kose veliki neprijatelj njenom zdravlju, ideja o pranju jednom ili dvaput tjedno vjerojatno će svakog iznervirati, posebno ako imate masno vlasište. Umjesto toga perite kosu blagim šamponima ili isprobajte varijantu pranja suhim šamponom.

Suši me nježno

Intenzivna toplina sušila za kosu upija iz nje vlagu što rezultira suhom i beživotnom kosom. Za njeno zdravlje najbolje je da se suši na prirodnom zraku, ali tijekom zime nikome nije ugodno biti s mokrom kosom, čak ni u toplini kućnog doma. Sušilo za kosu uključite na najslabiju funkciju puštanja zraka. Prouzrokovat će manje štete nego da na hladan zrak izlazite s polumokrom kosom što će izazvati šok i njezino pucanje.

Smanjite temperaturu

Vrući tuš nakon hladnog dana najbolja je stvar na svijetu, ali vruća voda, kosi i koži oduzima vlagu. Tuširajte se kratko, u mlakoj vodi. Ako ste se odlučili počastiti kućnim wellnessom, kosu zaštitite kapom ili ju omotajte ručnikom.

Ovlaživač zraka

Grijači i radijatori ozbiljno isušuju zrak i kosu. Nabavite ovlaživač zraka kako prostorija u kojoj boravite ne bi bila presuha. Stavite ga u spavaću sobu da ovlaži zrak prije spavanja. Danas se reklamiraju brojni proizvodi za ovlaživanje zraka, a osim što su učinkoviti, atraktivno izgledaju i unijet će dodatnu toplinu u kućni dom.

Jedite zdrave masti

Omega-3 masne kiseline održavaju kosu sjajnom i pomažu njenom rastu. Tijelo ih ne može samo proizvesti. Da biste bili sigurni da unosite dovoljno ovih važnih masnoća, u prehranu uvrstite losos, srdele i drugu plavu ribu, avokado, orašaste plodove.

Povećajte unos vitamina C

Vitamin C ima antioksidativna svojstva koja pomažu protiv oštećenja uzrokovanih slobodnim radikalima. Sprečavaju pucanje kose i održavaju je zdravom. Agrumi i tamno lisnato povrće izvrsni su izvori vitamina C.

Hidratizirajte se

Dehidracija izravno utječe na kosu, a nedovoljno tekućine ne samo da utječe na njen volumen i zdravlje, već i usporava rast. Tijelo treba dovoljno tekućine zimi, isto kao i ljeti. Pijte vodu i biljne čajeve.

Noćna njega

Kao što koža na licu treba noćnu kremu, tako i kosa treba njegu, posebno zimi. Nahranite je s malo ulja prije spavanja, a najbolji izbor je ulje bogato omega-3 masnim kiselinama, poput maslinovog. Kosu omotajte u ručnik kako ne biste zaprljali posteljinu.

Moglo bi vas zanimati: Koje namirnice jesti za njegovanu i sjajnu kosu

Tekst: E. M.

Foto: Unsplash, Pixabay, Pexels