Razni pripravci, biljne kapi i kupke, topli čajevi i jastučići napunjeni smirujućim biljkama pored uzglavlja, pomoći će da spavate mirno i spokojno.

Istraživanja su pokazala da 90 posto ljudi u nekom periodu života ima problema sa spavanjem. Stres, napetost, strah za egzistenciju, ubrzani životni ritam koji nas stalno tjera da radimo više, brže, bolje, ne ostavljaju nam vremena da se opustimo. Kad tome dodamo potrese koji su se u posljednje vrijeme zaredali i pandemiju Covid-19, jasno je da smo tjeskobni, uplašeni i neprestano vrtimo po glavi probleme i kako ih riješiti. Stotine misli se roje što se odražava na kvalitetu sna, a posljedično i na zdravlje. Treba naći vremena za sebe i opustiti se. Od davnina biljke imaju svoje mjesto u liječenju raznih zdravstvenih tegoba, tako i problema sa spavanjem. Iskušajte moć lavande, mente, matičnjaka…imaju smirujući učinak i pomoći će da zaspite.

Matičnjak

Matičnjak ili melisu u svijetu fitoaromaterapije nazivaju i sedativom iz biljnog svijeta. 2 žlice matičnjaka prelijte s 2,5 dl vruće vode i ostavite u pokrivenoj posudi 10 minuta. Šalicu čaja popijte prije spavanja. Smirit će nervozu i napetost, smanjiti anksioznost, umiriti ubrzane otkucaje srca i olakšati san.

Za opuštanje mišića i smirenje cijelog organizma pomoći će i kupka od matičnjaka. Ulijte nekoliko kapi eteričnog ulja, opustite se u toploj vodi. Djeluje umirujuće, smanjuje stres i nervozu i pomaže da lakše zaspite.

Lavanda

Zbog svog blagotvornog djelovanja i opuštajućeg mirisa od davnina se koristi kao biljka za smirenje. Još su je i stari Rimljani dodavali kupkama za opuštanje. U obliku čaja ili biljnih kapi smanjuje nervozu, glavobolju, smiruje um i lupanje srca. Osim što umiruje, djeluje protuupalno i okrepljujuće.

Pola žličice lavande prelijte s 2 dl vruće vode i ostavite pet minuta. Za umirujući učinak i popravljanje sna,  topli čaj pijte tri puta dnevno.

Za opuštanje mišića poslužit će kupka od lavande. Kadu napunite toplom vodom i dodajte nekoliko kapi eteričnog ulja. Djeluje opuštajuće, eliminira stres i nervozu. Čisto ulje možete stavljati na kožu, no bolje ga je koristiti pomiješanog u kremi ili losionu.

Menta

Eterično ulje mente (metvice) sadrži estere mentola koji smiruju i blagotvorno djeluju na živčani sustav, te osiguravaju miran i zdrav san. Pomaže u smanjenju anksioznosti i razdražljivosti. Žličicu čaja prelijte šalicom kipuće vode i procijedite nakon 10 minuta. Čaj treba piti prije spavanja, a još je bolje ako ga pijete dva do tri puta na dan, uvijek svježe pripremljenog.

Za smirenje i opuštanje učinkovito će pomoći kupka u koju ste nakapali nekoliko kapi ulja mente.

Mirisna opuštajuća oaza

Za bolji san važno je osigurati opuštajuću i umirujuću atmosferu. Napunite jastuk s cvjetovima lavande, mente ili melise. Eterično ulje iz cvjetova lagano će tijekom noći ispuštati mirise, djelovati relaksirajuće na čula i olakšati san.

Pročitajte: Što možemo napraviti u borbi s nesanicom i nespavanjem

Tekst: A. P.

Foto: Unsplash