Križobolja u današnje doba predstavlja čest problem u čovjekovu životu. Procjenjuje se da je čak 75% ljudi najmanje jednom iskusilo bolove u donjem kralježnice (izvor). Zato nam je Krešimir Šoš iz centra Prirodan pokret pripremio nekoliko vježbi na tu temu.

 

I beba nam pomaže u vježbanju

U dijagnosticiranju su moguće različite situacije: da postoji vidljiv problem gdje osoba ne osjeća tegobe, kao i da osoba trpi bolove gdje nije definiran uzrok. Kao najčešći razlog navodi se smanjenje fiziološke lordoze (prirodne krivulje) lumbalne kralježnice. U takvim uvjetima aktivnost u kojoj podižemo teret može biti problematična, barem ako to ne radimo ispravno. Stoga smo pripremili nekoliko vježbi, a kao „teret“ poslužit će nam motorički zrela beba (koja nema motoričkih problema i samostalno drži glavicu) ili neko drugo vanjsko opterećenje težine 5-10 kg.

S obzirom na novonastalu situaciju boravka doma, iskoristimo vrijeme za igru koja će svima biti zabavna. Naravno, valja voditi računa da ne vježbamo odmah nakon djetetovog jela ili ako je umorno, već kada je raspoloženo. Ključna ideja vježbi je način kako koristimo kukove i time distribuiramo silu kroz naš skelet. Nalazi li se tijelo u pokretu, jednim dijelom izlazimo iz ravnoteže dok drugim radimo kontra kako bi ju očuvali, nešto poput klackalice. Ne poklope li se pokreti u dva različita smjera – prema naprijed i nazad u ovom slučaju, sila se sumira u leđima i nastaju problemi.

 

Četiri vježbe za sretniju kralježnicu

Proučimo nakratko video kako se beba podiže i spušta na pod. U trenutku kada ramenima ide prema naprijed, zdjelicu postavlja iza točke oslonca stopalima na podlogu. Tako se oslanja na kukove, što je otprilike centar težišta tijela, lako se upravlja pokretom, a opterećenje nije u donjem dijelu leđa.

 

Vježba 1.

Stavite dlanove na neko povišenje, stolac ili slično i pružite ruke u laktovima. Pokretu zdjelice priključite pokret kralježnice i glave na način da si međusobno pomažu. Ponovite 20-ak puta.

 

 

Vježba 2.

Držimo dijete na prsima i radimo čučanj. Važan detalj je prvo započeti pokret s kukovima unazad kada se spuštamo i prema naprijed kada se dižemo. Predlažem 10-15 ponavljanja ili prema mogućnostima.

 

 

Vježba 3.

Podizanje djeteta s poda i podizanje u zrak. Isprobavati opcije i kuteve u kukovima dok ne osjetimo laganu izvedbu bez ikakve napetosti u donjem dijelu leđa. To je znak dobre izvedbe. Predlažem 10-15 ponavljanja.

 

 

Vježba 4.

U ispadnoj poziciji započnite spuštati težište tijela s blagom rotacijom u kontra stranu. Pazite da su leđa opuštena, a ne zategnuta. To znači da reaktivnu silu transferirate pravilno kroz skelet. Ponovite u 10 ponavljanja svakom nogom.

 

Ostale vježbe koje možete isprobati, potražite na sljedećoj poveznici.

 

Tekst i video: Krešimir Šoš, mag. cin., C.F.P., Prirodan pokret