Klasične wellness rutine ostavili smo na početku 2020. godine. Prošla godina bila je, željeli mi to ili ne, godina naglih, ali i prisilnih promjena. Morali smo otkazati unaprijed uplaćene wellness odmore, toplice i spa programe, nije bilo mogućnosti da ugodimo sebi. Počeli smo vježbati u svom domu, dnevni boravak postao nam je teretana, a kupaonica naš mali privatni spa centar.

Fokus s redovite njege kože preusmjerili smo na sanaciju iste i spašavali stvari maskama za lice. Mentalna higijena bila je izrazito teška za održavanje i slobodno možemo reći da nam je u jednom trenu mentalno blagostanje bilo u rasulu. Za mnoge od nas 2021. godina bit će godina povratka onoga što smo izgubili prošle godine i pronalaženja novih načina da se brinemo o sebi i svojoj zajednici.

Usred ove kolektivne potrebe za katarzom, obnovom i žudnjom za izlaskom iz ove #novonormalno situacije pojavljuje se i zbirka novih, pristupačnijih wellness iskustava. Bez sumnje ova godina definitivno mijenja način na koji pristupamo svom fizičkom, emocionalnom i duhovnom blagostanju. Vrijeme je za koncept novog doba – #SlowLivingConcept. U nastavku vam donosimo nove wellness trendove za 2021.

1. Briga za sebe, briga je za zajednicu

Self-care je jedan od vodećih trendova u 2021. godini. Ispravnom brigom za sebe, brinemo o cijeloj zajednici. Ova pandemija razotkrila je mnoge sistemske nejednakosti i nedostatke u našem društvu. Vrijeme je da počnemo vidjeti wellness kao vrijeme ”za sve”, a ne samo ”za mene”. Rastuća svijest da je pomaganje drugim ljudima zapravo najveći put do sreće, što su dokazala znanstvena istraživanja, pojavit će se, a ljudi će prioritet dati vraćanju, doniranju svog vremena i vještina te korištenju svoje moći za rješavanje sistemskih problema prisutnih u njihovom vlastitom životu, radnim mjestima i zajednicama.

2. Intuitivno jedenje

Vjerujemo da će se u 2021. kontinuirano povećavati pažljivo i intuitivno jedenje. Ljudi će se početi  odvraćati od restriktivne prehrane, posebno one koja potpuno demonizira i ocrnjuje određeni makronutrijent, poput ugljikohidrata. Također, vrijeme je da većina ljudi prihvati ostatke hrane kao hranu, a ne otpatke i iskoriste je za još neki obrok ili kao grickalicu. To je jedini ispravni put prema svjesnijoj i zdravijoj budućnosti.

Popularno: Kemijski piling kod kuće – ovo je sve što trebate znati

3. Digitalni detoks 

Društvene mreže, vijesti i televizija prepuni su negativne energije. Imati moć u svojim rukama, moć o odlučivanju što ćemo i kako ćemo konzumirati izrazito je važna. Postavite granice o digitalnoj potrošnji, i razmislite o digitalnom detoksu. Odredite koliko će on trajati, tjedan dana, vikend ili samo jedan dan (nedjelja neka bude dan za obitelj, razmislite o tome!). Na trenutak živite život bez telefona, televizije i društvenih mreža. Umjesto toga, uzmite period samo za sebe i bližnje, šećite prirodom, meditirajte, čitajte ili radite na nešto drugo što vas veseli. Odvojite se od buke oko sebe kako biste se mogli povezati sami sa sobom i shvatiti što zapravo osjećate.

4. Šetnja i razgovor kao terapija

Zaboravite klasičnu terapiju kod psihologa. Ne, ovo nije odgovaranje od posjeta psihologu, upravo suprotno. Ali, prije nego se odlučite za odlazak psihologu, razmislite o odlasku u dugu šetnju s najboljom prijateljicom ili osobom od povjerenja (da, to može biti i vaš psiholog). Sigurni smo da ste svjesni činjenice da su mnogi terapeuti prestali viđati klijente u uredu zbog sigurnosnih razloga i terapiju rade online. Iako će online terapija uvijek biti dostojna zamjena od posjeta vašem psihologu, razmislite o dugoj opuštajućoj šetnji. Udahnite svjež zrak, poslušajte probleme svoje prijateljice, ali i neka ona posluša vas – samim time što ste izrekli problem, on je na pola već riješen zar ne?

5. Hladna voda kao oblik terapije

Možda vam zvuči smiješno, i zato smo to ostavili za kraj -ali ovo morate probati. Tuširanje hladnom vodom ili umivanje u ledenoj vodi sve je popularnije među mnogim stručnjacima u svijetu, ali i kod raznih trenera, poduzetnika i biznismena. Hladna voda pomaže nam da vratimo fokus, razbudimo se i poboljša našu cirkulaciju. Kako ne biste doživjeli nagli šok, za početak je dovoljno da se tuširate mlakom vodom i postupno prelazite na hladnu.

Moglo bi vas zanimati: Sauna u doba koronavirusa – na što obratiti pažnju?

Tekst: Vjera Pađen

Foto: Unsplash