Odlučili smo izdvojiti za vas nekoliko interesantnih činjenica o trčanju. Neka vas ova jesen motivira da izađete u prirodu i uživate u ovoj zdravoj aktivnosti.

Ljudi ljeti tokom 40-minutnog trčanja umjerenim tempom u prosjeku izbace oko 1,3 litre znoja, što znači da se tijelo teže nosi sa dehidriranošću. Međutim, hladno vrijeme zahtijeva manje energije, što znači da će vam trčanje pasti daleko lakše.

Tokom jednog istraživanja, ispitanici su bili izloženi temperaturi od 22 stupnjaCelzijusa, odnosno 8 stupnjeva Celzijusa, a pokazalo se da pokazuju značajno bolje performanse na nižoj temperaturi.

I zato nema potrebe za bježanjem u zatvorene prostore. Raspoloženje vam ne mora ovisiti o okolini, već isključivo o vama. Što je izazov veći, veće je i zadovoljstvo nakon što ga pređete.

 

 

Pazite kojom rutom trčite

Lišće opada, svuda je oko nas. Izgleda možda bezazleno, ali lišće, koliko god lijepo izgledalo može prekriti rupe na cesti, pukotine u trotoaru, zbog kojih možete pasti i povrijediti se.  Budite oprezni i pazite gdje gazite.

Bilo bi dobro da umjesto zemljanih, ovu jesen birate asfaltirane staze za trčanje koje su koliko toliko očišćene i sa vjerojatno dosta manje oštećenja koje vas mogu dovesti u neželjeni rizik.

Zaštitite oči, kožu, ali i kompletno tijelo

Vjerovatno ste odložili svoje sunčane naočale za trčanje, ali ipak ih vratite nadohvat ruke. Sunčeve zrake nisu tako jake u ovo doba godine, ali su i dalje dovoljno jake da mogu izazvati štetu vašim očima i koži. Baš zato, nabacite naočale i kremu sa zaštitnim faktorom.

Obucite se pametno

Nosite čvrstu i tamnu odjeću koja ne propušta vlagu

Materijal opreme za trčanje je i jako bitan. Čvrsti materijali, posebno oni koji se nalaze do kože, odlični su jer odvlače vlagu i znoj od kože. Budući da vlaga može prouzrokovati probleme kao što su fleke po koži, poremećena regulacija temperature tijela, ali i prehlade, birajte vodootporne materijale kao što je materijal za biciklistička odijela. Baš iz ovih razloga pamuk nikako nije dobar izbor.

Svijetla, a posebno bijela odjeća nikako nije primjerena trčanju i treniranju jer će svaka kap znoja biti vidljiva, a nije isključeno ni da postane potpuno prozirna.

 

Koristite vazelin

Ovo vam može zvučati neobično, ali vazelin vam može pomoći prilkom trčanja. Kako? Nanesite ga na mjestima koja mogu biti izložena žuljevima ili iritacijama. To su uglavnom pete, prsti, zglobovi i površine kože koje pritišće odjeća, npr. područje ispod grudnjaka.

Zaštitite obuću izolir trakom

Ništa ne može u potpunosti zaštititi obuću od vlage, ali izolir traka i te kako pomaže i produžava suhoću vaših nogu. Sve što treba da uradite jeste da njom izlijepite vrh tenisica. Nemojte izlijepiti cijelu površinu tenisica jer će tako izgubiti savitljivost i otežavati trčanje.

Vreća za smeće je jeftina jakna

Iako ne izgleda pretjerano lijepo, vreća za smeće je odlična zamjena za jaknu tokom kišnih dana. Možete je koristiti i tokom ljeta kada je vani toplo. Štiti vas od kiše, a njen lagani materijal ne čini da se preznojavate od vrućine.

Postupak je veoma jednostavan: na dnu vreće isjecite rupu tek toliku da provučete glavu, napravite otvore za ruke i vaša nova jakna je spremna. Ako vreća ima trake za skupljanje, podesite je oko tijela tako da se ne pomiče.

Ako ipak želite pravu opremu, nabavite jaknu za kišu

Ukoliko ipak birate pravu jaknu za kišu morate obratiti pažnju na pojedine stvari. Kako bi služila svrsi jakna mora da:

  • Bude otporna na kišu i vjetar.
  • Ima kapuljaču koju možete prilagoditi licu kako vam ne bi ispadala.
  • Ima sistem za ventilaciju – da održava kruženje zraka i spriječava pregrijavanje.
  • Ima obilježja koja reflektiraju svjetlost – ukoliko trčite rano ujutro ili kasno navečer, dok nema sunca, obavezno imajte neka obilježja kako bi vas auto uočio na vrijeme.

Telefon spakirajte u plastičnu vrećicu

Ako slušate muziku dok trčite, mjerite koliko kilometara ste pretrčali ili se jednostavno osjećate sigurnije uz telefon, umotajte ga u plastičnu vrećicu da se ne bi smočio. Možete koristiti vrećicu sa plastičnim zatvaračem ili običnu.

Vodite računa kakve čarape nosite

Čarape su svakako bitan dio opreme za trčanje. Kao i za odjeću, za čarape vrijedi isto pravilo – pamuk ni slučajno! Potrebne su vam čarape napravljene od materijala koji štiti vaše noge od vlage. Njih ćete pronaći u svim bolje opremljenim prodavnicama sportske opreme.

Osim što treba da vas zaštite od vlage, čarape trebaju spriječiti žuljeve. U tome će vam pomoći čarape sa prstima. Priznajemo, izgledaju veoma smiješno, a i osjećaj je neobičan prvi put, ali vremenom ćete se naviknuti.

 

 

 

 

 

Tekst: Slowage365.hr

Foto: Unsplash