Kratke Kegelove vježbe pomoći će u borbi protiv inkontinencije

Urinarna inkontinencija problem je koji se javlja kod više od 30 posto žena između 15. i 64. godine. Mnoge od njih nesvjesne su kako postoje jednostavne (i kratke) vježbe koje ih mogu riješiti tih tegoba, ali i istodobno poboljšati njihovo seksualno zdravlje. Prema zadnjim istraživanjima u Hrvatskoj od nekog oblika inkontinencije pati oko 400.000 ljudi. Među njima je više od 30 posto žena u dobi od 15. do 64. godine. Uz to, mnoge žene pate i od zatvorenosti rodnice ili postporođajne vaginalne slabosti za koju su ‘krivi’ oslabljeni mišići zdjeličnog dna.

Inkontinencija ne mora biti bauk

Utješna je činjenica kako postoje vježbe koje mogu svaku ženu riješiti ovih tegoba. Iako su vrlo jednostavne i brze, i oko 94 posto žena zna za njihove prednosti, samo ih oko 35 posto prakticira ponekad, a 19% gotovo nikad! Riječ je o Kegelovim vježbama. Tri su glavna razloga zbog kojih bi ih svaka žena trebala redovito prakticirati: radi poboljšanja seksualnog zdravlja, kao dio oporavka nakon poroda i u borbi protiv inkontinencije.

Još od kada ih je 50-tih godina prošlog stoljeća osmislio američki ginekolog Arnold Kegel one su postale jedan od najučinkovitijih načina rješavanja svih tegoba povezanih sa slabljenjem mišića zdjeličnog dna. Posljedično, inkontinencija je problem koji se javljao kod žena nakon porođaja i u menopauzi, ali i zbog spadanja (descensus) i ispadanja (prolaps) maternice, mokraćnog mjehura i rektuma u zrelijoj dobi.

Dva osnovna načina izvođenja vježbi

Mnoge žene prihvaćaju ovakve probleme kao neminovnost koja dolazi s godinama, nesvjesne da postoje kratke učinkovite koje vježbe mogu izvoditi bilo kad i bilo gdje. Postoje dvije osnovne vježbe, a prvi rezultati jačanja mišića zdjelice pokazat će se već nakon 6 tjedana.

Prvi način: držite stisnute mišiće zdjeličnog dna i brojite do 5, zatim ih opustite na 5 sekundi. Ponovite vježbu tri puta zaredom, tri puta dnevno. Postupno produžite stiskanje mišića dok ne izbrojite do 10. Drugi se način izvodi tako da što brže naizmjenice stiskate i opuštate mišiće.

Radite li ispravno vježbu možete provjeriti tako da stavite dva prsta u rodnicu, zatim ih raširite i stišćite mišiće. Osjetite li da se mišići oko prstiju stišću, to je to! Pri tome drugu ruku stavite na donji dio trbuha koji bi trebao biti mekan i opušten.

Inteligentna pomagala za vježbanje

Kako bi osvijestili što veći broj žena na široki raspon prednosti Kegelovih vježbi, neki su brendovi proizveli i razna pomagala u njihovom izvođenju. Najpoznatiji među njima jest Intimina KegelSmart, inteligentno dizajniran uređaj koji pomaže ženama naučiti kako točno izvoditi Kegelove vježbe i pratiti napredak. Osim Kegel Smarta, tu su i Laselle kuglice, idealne za poboljšanje učinkovitosti rutine vježbanja za one malo spretnije i umješnije. Čini se kako za žene nikada nije bilo jednostavnije učiniti nešto za svoje intimno zdravlje, zar ne?

Tekst: Nina Bošković

Foto: Unsplash, Pexels