Trenutno bi nam jedina želja trebala biti da smo dovoljno jaki i zdravi, da sve i da se virus okrzne o nas, pokuša bilo što – da naš imunitet odreagira vrhunski, hladno i profesionalno. Znate li kako ćete to postići?

Ostati priseban u moru tekstova o širenju virusa i kako se što bolje osigurati da ga ne pokupimo u prolazu, iznimno je teško. Savjeti pršte sa svih strana, a objektivnost i vjerodostojnost izostaju pod utjecajem straha. Ako vam prvo na pamet pada prehrana, u pravu ste, ona jeste jedna od najvažnijih čimbenika jer njome unosimo sve elemente koji našem organizmu služe u ispravnom radu, ali na što još morate pripaziti?

STRES – POTPUNA REDUKCIJA!

Lako je za reći, teže za izvesti, jer ako je život prije ‘Corone’ predstavljao težak izazov, kako da bude lakši u trenutku kada je sve što poznajemo neizvjesno? Prihvaćanjem ove situacije kakva jeste, za početak. Ne boriti se mislima protiv nje, jer doslovce nećete ništa napraviti, osim dodatno opteretiti rad svog organizma.

Te misli neće promijeniti stanje u svijetu, ali će promijeniti rad vašeg organizma.
Kada je tijelo izloženo kroničnom stresu (psihičkom ili fizičkom), hormon stresa – kortizol, u kratkim crtama, tijelu daje informaciju da je tijelo u opasnosti (što je usko povezano s evolucijom i tadašnjom obranom tijela od opasnosti – kratkoročni stres utječe na otpuštanje dodatne energije kako bi čovjek mogao fizički brzo pobjeći od opasnosti), a to utječe na pojavu povišenog krvnog tlaka, srčanih oboljenja, dijabetesa, nastanak pretilosti, otežani rad štitnjače… redom na procese koji dalje utječu na opće stanje našeg tijela.

Smanjiti stres nije lako, počinje sa svjesnom odlukom, ali i korištenjem nekih alata poput mindfulness tehnika, dugih šetnji, pronalaskom hobija u kojem uživamo i kojem se prepustimo bez razmišljanja…

 

imunitet-slowage365-04

 

SPAVANJE – MORA POSTATI IN!

Opet, lako reći, ako već patite od nesanice. Ali neka to onda postane vaš prvi zadatak za riješiti.
Jer, nedostatak sna, odnosno vremena kada se naše tijelo odmara, a dok mozak rasprema, posprema i deleta sve suvišno što je taj dan ušlo u njegove odaje – nešto je što može itekako oštetiti naš organizam, i sve procese u njemu.

Kada smo umorni, kada nam se spava, to je ništa drugo nego signal da moramo malo odmoriti, a ne ignorirati ga. Zašto to sve utječe na imunitet? Vrlo jednostavno, umorno tijelo i dalje ima čitav popis zadataka koje mora odraditi, bez obzira na neprospavane noći, a kada dođe trenutak da imunitet pokaže zube pred virusima i bakterijama, ono jednostavno nema više snage i puca tamo gdje je najslabije.

 

imunitet-slowage-03

 

PREHRANA – VRIJEME JE ZA MIJENJANJE NAVIKA

Kako bi bili vjetar u leđa svom imunitetu, znate što vam je činiti. Češnjak, brokula, špinat, citrusno voće… popis voća i povrća koji su dobri za nas je podugačak, na vama je da ukombinirate zdravo u svoje obroke i na svoje tanjure. Ako vam je imunitet već malo narušen, onda posegnite za što prirodnijim suplementima kako bi ubrzali proces oporavka imuniteta.

Također, vrijeme je za izbacivanje ili barem maksimalnu redukciju nezdravih obroka koji jako opterećuju vaš sustav, kao što su šećer, biljna ulja, alkohol, brza hrana… Zapamtite, navike se mogu promijeniti, te iako je možda u početku teško.

 

imunitet-slowage-02

 

VJEŽBAJTE  (KLJUČNA RIJEČ) – UMJERENO

Vratite na dio teksta gdje se spominje stres jer fizički stres se odnosi na pretjerano vježbanje. Za vrijeme i nakon, dugotrajnih i izrazito intenzivnih treninga, smanjuje se broj bijelih krvnih stanica. Kako ćete znati da je intenzitet treninga ispravan?

Pa realno, nije dobar znak da se gušite od nedostatka zraka i da imate neugodan osjećaj da će vam srce iskočiti kroz sljepoočnice. Disanje bi svakako trebalo biti ubrzano, ali ne u negativnom kontekstu. Dobar je osjećaj nakon treninga, kada osjećate da vam tijelo lagano vibrira, da su svi mišići prodrmani, a vi se osjećate dosta zadovoljno sami sobom.

Trenutno jedina opcija koja vam ostaje, budući da se nalazimo pod ključem, su online treninzi koje možete pronaći na različitim platformama ili aplikacijama. Svakako se prisilite, jer u zdravom tijelu jeste zdrav duh, a sada nam je to potrebno možda više nego ikad!

 

 

 

 

 

 

Autor: Ida Kralj

Foto: Pexels, Pixabay