Dinja je jedna od onih namirnica koje su zaštitni znak ljeta. Iako se isto kao i lubenica smatra voćem, dinja je zapravo povrće iz porodice tikvovki. Narančasta boja ovog sočnog ploda ukazuje na obilje karotena koji je snažan antioksidans. Njezin jedinstveni okus nailazi na oprečna mišljenja onih koji u njemu uživaju i onih kojima je previše egzotičan.

 

Jedna porcija dinje od 150 grama sadrži:

  • 53 kalorije
  • 0,3 g masti
  • 13 g ugljikohidrata
  • 1,4 g vlakana
  • 78% dnevne količine vitamina C

Kod nekih kalifornijskih sorti izmjerene su i 100-postotne dnevne potreba vitamina A i C. Ova slasna voćka obiluje antioksidansima kolinomzeaksantinom i beta karotenom, koji pružaju zaštitu od niza bolesti – od obične prehlade pa sve do raka. S obzirom na to da 90-95% njezinog sastava čini voda, idealno je voće za hidrataciju tijekom vrućih ljetnih dana. Sjemenke, koje su također jestive, sadrže proteine, vlakna i omega-3 masne kiseline u obliku alfa-linolenske kiseline.

 

dinja_slowage365_1

 

Ljekovito djelovanje dinje

Smanjuje rizik od astme

Rizici razvijanja astme niži su kod ljudi koji konzumiraju veće količine određenih nutrijenata. Jedan od njih je i beta karoten, pronađen u žutom i narančastom voću poput dinje, bundeve, mrkve i zelenog lisnatog povrća poput špinata i kelja. Vitamin C također je važan je nutrijent koji štiti od astme, pomaže protiv gubitka kisika te smanjuje rizik od alergijskih reakcija, a dinja ga sadrži u velikim količinama.

Regulira krvni tlak

Dinja sadrži vlakna, kalij, vitamin C i kolin koji podupiru zdravlje srca. Konzumacija hrane bogate kalijem pomaže u regulaciji nivoa natrija što je važno kod tretmana visokog tlaka. Kalij pomaže organizmu u oslobađanju viška natrija i tako smanjuje povišen krvni tlak. Kalij je potreban i za reguliranje ravnoteže vode, kiselo-bazne ravnoteže i neuromuskularne funkcije, a također igra važnu ulogu u prijenosu električnih impulsa do srca. Unos kalija povezan je i sa smanjenim rizikom od kapi i gubitka mišićne mase. Ovaj mineral čuva gustoću kostiju te sprečava nastanak bubrežnih kamenaca.

 

 

dinja_slowage365_2

Štiti od raka

Dinja je bogat izvor antioksidansa koji igraju zaštitnu ulogu u očuvanju zdravih stanica tijela od oštećenja i upala koje mogu dovesti do raka. Tako su mnoge studije došle do zaključka da dinje mogu biti korisne u prevenciji raka crijeva, prostate, dojke, endometrija, pluća i raka gušterače. Spojevi iz dinje kukurbitacini više puta su pokazali antikancerogeno djelovanje tijekom istraživanja. Njihovo djelovanje je variralo od smanjivanja širenja raka i samouništenja stanica do potpunog zaustavljanja staničnog ciklusa kod stanica raka.

 

 

Tekst: V.P.

Foto: Unsplash, Pinterest