Anemija ili slabokrvnost definirana je kao stanje u kojem je volumen naših krvnih stanica smanjen. Do anemije najčešće dolazi kada nam nedostaje vitamina B, željeza ili folne kiseline.

Anemija ili slabokrvnost najčešće je izazvana nedostatkom željeza. Naše tijelo treba željezo kako bi moglo proizvesti hemoglobin. To je protein odgovoran za prijenos kisika po cijelom našem tijelu.

Kao rezultat anemije najčešće ćete osjećati umor, slabinu ili razdražljivost, a ponekad su moguće slabe do srednje jake vrtoglavice. Isto tako, može doći do slabije cirkulacije, padanja kose i lomljenja noktiju.

Na svu sreću, pravilnim odabirom prehrane, možemo dobiti više željeza. Bitno je naglasiti da kod borbe s anemijom podjednako važna hrana koja omogućava pravilnu apsorpciju željeza kao i hrana bogata željezom. Ključno je jesti hranu bogatu C vitaminom, vitaminom B12 i folnom kiselinom. Koja je to hrana, doznajte u nastavku.

Crveno meso

Željezo u crvenom mesu se nalazi u obliku koji je iskoristiviji nego u drugim biljnim izvorima. Jetrica, srce i bubreg bilo kojeg crvenog mesa također sadrže bogate razine željeza, kao i vitamin B12.

 

Cikla

Kilogram cikle sadrži kalij, natrij mangan i kalcij. Uz njih tu se mogu naći i jod, sumpor, brom i željezo. Sok od cikle odličan je pomagač u borbi protiv anemije. U sok obavezno dodajte nekoliko kapi svježeg limuna i po želji malo meda. Možete ga piti i do nekoliko puta na dan.Jedan kilogram cikle sadrži čak dekagram minerala, od toga najviše kalija, natrija, kalcija te mangana, željeza, bakra, cinka, joda, sumpora, broma. Sok od cikle dobra je pomoć kod anemije. Izribajte ga ili izmiješajte u blenderu. U sok dodajte nekoliko kapi svježeg limuna i malo meda. Pijte ga nekoliko puta dnevno.

 

Mahunarke

Grah i ostale mahunarke odličan su izvor vitamina i željeza. Jedna šalica graha može vam dati 90 posto dnevne potrebe za željezom. Bogata je folatom, vitaminima B6 i B12.

 

Jaja

Jaja sadrže 1 miligram željeza, puna su proteina i antioksidansa koji će vam pomoći u skladištenju vitamina. Zašto si ne biste za doručak napravili ukusni omlet? Ako vam nedostaje ideja, kliknite ovdje.

 

Špinat

Biljka iznimno bogata željezom, kalcijem i vlaknima. Pola šalice kuhanog špinata na dan učinit će čuda za vas i vaš organizam. Ubacite ga u svoj omiljeni smoothie ili ga servirajte kao prilog svojem jelu.

 

 

Moglo bi vas zanimati: Jeste li razmišljali o kompostiranju? Krenite već danas!

 

Tekst: Slowage365.hr

Foto: Unsplash